Dükkan - İşyeri Açma Fikirleri

12+ Büfe Açma Kazancı, Kosgeb Desteği, Şartları, Maliyeti Ne Kadardır?

Büfe açmak hakkında makalemde tüm detayları bulacaksınız. Makalemi büfe açma konusu ile ilgili detaylı bilgi almanız için on beş (15) başlık ve (3) video ile tüm sorularınıza cevap veriyorum. Büfe ruhsatı neleri kapsar, büfede neler satılır yada kosgeb büfe açma destekleri hakkında tüm merak ettikleriniz burada.

İş fikirleri, arasında gıda sektörünün kazanç miktarları tüm girişimcilerin araştırma yaptıkları yatırım alanları olarak görülmektedir. Para kazanma yolları, az sermaye ile yüksek kazanç sağlayan iş kolları tercih edilmektedir. Ticari yatırımlar yapılmadan önce girişimciler yeterli araştırmalar yapılması para kazanma yollarında başarılı hale getirecektir.

Büfede Neler Satılır?
Büfede Neler Satılır?

Büfede Neler Satılır?

Büfeler, kişilerin hızlı alışverişlerini sağlayacak ve en eski Türk kültüründe yer edinmiş, İngilizce üzerinden çevrilmiş esnaf niteliği taşıyan işletmeler olarak tanımlanmaktadır. Büfeler kendi alanlarında yeme ve içme gibi alanlarda çeşit sayısında farlılık göstermektedir. Kişilerin gün içinde hızlı bir şekilde yemek ve bir şeyler içme ihtiyaçlarının hızlı karşılandığı yerler olarak geçmektedir. Büfelerin tercih edilmesindeki bazı unsurlar aşağıda yer almaktadır.

Büfelere olan talebin sebepleri nelerdir?

  1. Fiyatlarının uygun olması,
  2. Yoğun iş temposunda zaman dostu,
  3. Ürünlerin sıcak sunma konusunda başarılı olunması,
  4. Yeme ve içme konusunda lezzetinin talep edilebilir düzeyde olması,

Büfelerde satılan ürünlerin başında ve en çok talep edilen; Sosisli, goralı, tost ve ıslak hamburger gelmektedir. Fiyatlarının uygun olması ve sıcak bir iletişimin olması kişilerin büfelere olan ilgisini tercih sebebi haline getirmektedir.

Büfe Açma İzni Nasıl Alınır?
Büfe Açma İzni Nasıl Alınır?

Büfe Açma İzni Nasıl Alınır?

Gıda sektöründe olan bazı meslek gruplarının, işletme açabilmeleri için belirli kriterleri yerine getirmesi gerekmektedir. Gıda sektörü kişilerin direkt sağlıkları ile ilgili olması önemini arttırmaktadır. Türkiye de sayısı çok yüksek büfelerin yer aldığı bilinmektedir. Bazı büfelerin isimleri talep edilebilir olması, çoğu kişilerin o büfelere yönelmesini sağlamaktadır.

Büfe açmak için izin alınılması ve belirli ve evrakların bir araya getirilmesi gerekmektedir. İzin alınacak yerlerin bazı isimleri aşağıda yer almaktadır.

Büfe açmak için izin alınacak yerler nelerdir?

  1. Esnaf ve sanatkarlar odasında alınmış izin,
  2. Belediyeler başvurulması, her belediyenin istemiş olduğu evraklar farklılık göstermektedir,
  3. Büfe açılacak yerin, güvenlikli olduğun dair belgelerin hazırlanması, en önemlisi iskan ve itfaiye raporu gibi,
  4. Büfenin üretim aşamasında hijyenik kurallar dahilinde görev yaptığı ispatlayan rapor,
  5. Büfe açmak isteyin kişilerin izinler ve evrakların bir araya getirmesiyle vergi dairesi başvuru yaparak, büfe açmak işlemlerini gerçekleştirmiş olacaktır.
Büfe Ruhsatı Neleri Kapsar?
Büfe Ruhsatı Neleri Kapsar?

Büfe Ruhsatı Neleri Kapsar?

Büfe açılmasıyla, girişimciler kazanç sağlamaya başlayacaktır. Büfe açılışından sonra, büfe yetkilisinin bazı işleri yapabilme imkanı oluşmuş olacaktır. Fast food ürünlerin hazırlanması, içeceklerin sunulması, belirli market ürünlerinin satışı, yer mevcut ise çay benzeri ürünlerin temini gibi bir çok ürünlerin satışını yaparak kazanç sağlamaya hak kazanacaktır.

Büfe ruhsatı, işletmelerin belirli ölçülere uymak şartı ile izin ve evrakların alınmasıyla vergi usul kanuna kayıt yaptırarak kazanç sağlamaya hak kazanmış olacaktır. Büfe ruhsatı alınmadan, söz konusu işlerin yapılması yasak ve belirli cezai yaptırımları bulunmaktadır.

Büfe Açmak Para Kazandırır Mı?
Büfe Açmak Para Kazandırır Mı?

Büfe Açmak Para Kazandırır Mı?

Büfe açmak, metropol şehirlerde yani nüfus kalabalığın yüksek olan kentlerde, kazanç oranları da o yönde yüksek olacaktır. Büfe açan kişilerin temin edecekleri ürün sayısının fazla olması, açılan yerin cadde veya kişi yoğunluğunu yüksek olması, kazanç miktarını arttıracaktır.

Büfe işletmeciliği para kazandırır mı diye çoğu kişi bilgi almak istemektedir. Gıda sektörünün kazançlarının yüksek olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Fakat yüksek olan bu kazançların büyüme konusunda ticari işletmelerin gerekli yatırımları yapması gerekmektedir. Yatırımlar yapılması halinde, yeterli müşterilere ve kaliteli hizmet sunarak yüksek kazançlar elde etmek mümkündür.

Büfe Açmak İçin Nereye Başvurulur?
Büfe Açmak İçin Nereye Başvurulur?

Büfe Açmak İçin Nereye Başvurulur?

Büfe açmak istiyorum düşüncesinde olan kişilerin, sermaye ve yer temini yapıldıktan sonra yetkili olan yerlerden başvuru yaparak faaliyete başlayacaktır. Başvuru yapılacak yerler sırasıyla aşağıda verilmiştir.

Büfe açmak isteyen kişilerin başvurması gereken yerler ise;

  1. Vergi dairesi,
  2. Esnaf ve sanatkarlar sicil odasına,
  3. Büfe yerinin açılacağı yerin belediye binasına,

Başvuru işlemlerinden sonra, uygun görülmesi halinde izin verilerek girişimcinin kazanç sağlamaya başlayacaktır. Yapılan bu başvurular kendi içinde, güvenli ve belirli kayıtların oluşması için önem arz etmektedir. Kazanç sağlayan her girişimcinin, devlete belirli oranlar dahilinde vergi ödemesi zorunluğu bulunmaktadır. Aksi durumlarda yüksek cezalar ve yaptırımları bulunmaktadır.

Büfe Açmak İçin Hangi Evraklar Gerekir?
Büfe Açmak İçin Hangi Evraklar Gerekir?

Büfe Açmak İçin Hangi Evraklar Gerekir?

Büfe açmak için ticari yatırımcıların belirli evrakların alınması zorunluğu bulunmaktadır. Aşağıda talep edilen evraklar yer almaktadır.

Büfe açmak için gerekli evraklar nelerdir?

  1. İtfaiye raporu,
  2. Vergi levhası,
  3. Sabıka kaydı,
  4. Nüfus cüzdanı,
  5. İkametgah belgesi,
  6. Şirket imza sirküleri,
  7. Sicil gazetesi fotokopisi,
  8. 2 adet vesikalık fotoğraf,
  9. Esnaf ve sanatkar odasından alınan izin belgesi,
  10. Girişimci kiracı ise kira sözleşmesi, mal sahibi ise tapu belgesi,
  11. Su, elektrik ve doğalgaz gibi faturalara başvuru işlemlerinin yapıldığı gösteren belge,

Yukarıda yer alan evrakların bir araya getirilerek, büfe açmak isteyen kişiler gerekli olan şartları yerine getirmiş olacaktır. Söz konusu evrakların hepsi, girişimcilerin ticari faaliyet alanlarında sorun yaşamaması için zorunlu olarak talep edilmektedir.

Büfe Açmak İçin Ne Kadar Sermaye Gerekir?
Büfe Açmak İçin Ne Kadar Sermaye Gerekir?

Büfe Açmak İçin Ne Kadar Sermaye Gerekir?

Ticari işletmelerin hepsi alınacak malzemenin kalitesi, çalışacak personelin tecrübesine ve ticari işletmenin açılacak yerin coğrafi konumlarına göre farklılık göstermektedir. Büfe açmak isteyen girişimcilerin de bu konuda ilk önce alınması gerekilen ürünlerin raporlanması ve fiyat araştırması yapılarak bir bütçe analizi yapılması gerekmektedir.

Kaç para ile büfe açılır sorusunun en basit cevabı, şartların önce belirlenmesi daha sonra bütçeni belirlenmesine geçilmesi gerekmektedir. Fiyatında farklılık göstermeyen bazı ürünler bulunmaktadır. Bunların arasında, büfelerin olmazsa olmazı haline gelen tost makinesi ve sosisli malzemeleri gibi ürünler belirlenerek ( Kalite seçimi yapılarak ) bütçenin belirlenmesinde yardımcı olmaktadır. En faz 100 000 bütçeye belirleyen girişimciler, büfe açma işlemine geçebilecektir.

KOSGEB Desteği İle Nasıl Büfe Açılır?
KOSGEB Desteği İle Nasıl Büfe Açılır?

KOSGEB (Devlet Desteği) İle Nasıl Büfe Açılır?

Devlete kendi bünyelerinde, bazı ticari faaliyetleri yerine getirme sözü veren kişi veya kişiler hibe ve destek imkanı sunmaktadır. Devletler hibe ve destek programları ile toplumdaki işsizlik oranlarındaki düşüş ve ülke ekonomisine katlı sağlamak için teşvik etmesi konusunda destek sağlamaktadır. Devletlerin sunmuş olduğu hibe ve teşvik gibi programların, girişimci tarafından takip edilmesi ve gerekli olan evrakların sağlanması ile gerçekleşmektedir.

Kosgeb desteği ile büfe açma düşüncesi, yatırımcıların belirli maliyetlerin karşılanmasına yardımcı olmaktadır. Sunulan destek kredilerin oranların düşük olması, ertelemeli kredi programları ile yatırımcıların daha çok personel çalıştırmasını ve büyüme konusunda daha avantajlı hale getirmektedir.

Büfe Ruhsatı Kaç Para, Alma Şartları
Büfe Ruhsatı Kaç Para, Alma Şartları

Büfe Ruhsatı Kaç Para, Alma Şartları Nelerdir?

Büfe açmak için belirli evrakların temini ve görevli kurumlara sunulması gerekmektedir. Büfe ruhsatı alabilmek için belirli bir harç ödemesi yapıldıktan sonra ilgili belediyeye başvuru yapılarak talep edilmektedir. Belediyeler başvuruları kontrolünü sağladıktan sonra, kişiler ile irtibata geçilerek onay işlem belgelerini vermektedir. Belediyelerin bu alanda iskan ve elektrik su fatura başvurusu gibi bir çok evrakların yapılmasının önemi yüksektir.

Büfe ruhsatı kaç para diye araştırma içerisinde olan girişimciler, her yıl belirlenen harç miktarına bağlı olarak ilgi belediye den ücret bilgisi alınması gerekmektedir.

Büfe Açmak İçin Gerekli Malzemeler
Büfe Açmak İçin Gerekli Malzemeler

Büfe Açmak İçin Gerekli Malzemeler Nelerdir?

Ticari işletmeler, yapacakları ürün ve hizmet alanına bağlı olarak belirli malzemelere ihtiyaç duymaktadır. Faaliyet alanına bağlı olarak gerekli olan malzemeler ve malzeme sayısı belirlenerek, kalite ve fiyat araştırması ile satın alma işlemleri gerçekleşmektedir.

Büfe için gerekli malzemeler nelerdir?

  1. Izgara,
  2. Fritöz,
  3. Çay ocağı,
  4. Tost makinesi,
  5. Sosisli malzemesi,
  6. Masa ve sandalye,
  7. Sağlığa uygun dekorasyon,
  8. Buz dolabı ve sigara satışı izni var ise stand,
  9. Yeterli sayıda bardak ve tabağın sağlanması,

Yukarıda büfede olması zorunlu olan belli başlı malzemeler sıralanmıştır. Sermaye bütçenin genişliği başlı olarak, yatırımcılar kalite ve malzeme sayısını belirleyecektir.

Belediyeden Büfe Açma İzni Nasıl Alınır?

Ticari faaliyetleri başlaması için belirli yerlerden izinlerin alınmasının önemi yüksektir. Büfe, kahvehane, fırın gibi bir çok meslek alanlarında belediyede açılış işlemleri için başvurmak gerekmektedir. Belediyeler ise ticari faaliyet başvuru yapan girişimcilerin işlemlerinin en hızlı biçim yapmak ile sorumludur.

Belediyeden büfe açma izni, talebinde bulunan yatırımcılar harç tutarının yatırılması ve belirli süre zarfı içinde olumlu veya olumsuz dönüş yapılması ile sonuçlanmaktadır. Belediyeler konu ile ilgili tüm işlemlerde uyulması gerekilen kanunlara istinaden sonuçlandırmaktadır. Kanuna haykırı ve olumsuz görülen yerlerin açılma işlemlerine izin verilmektedir.

Belediyeden Büfe Açma İzni Nasıl Alınır?
Belediyeden Büfe Açma İzni Nasıl Alınır?

Belediyeden Büfe Yeri Kiralama Ücreti Kaç Liradır?

Büfe açmak isteyen yatırımcıların, kendi yerlerini belirlemelerinin yanı sıra belediyenin vermiş olduğu belirli alanlara, büfe açmak izni vermektedir. Belediyeler toplumun talebini karşılamak ve belediyeye gelir sağlamak için belirli miktar kiralama bedelleri sunmaktadır. Belediyelerin çoğu bu şekilde ek gelir sağlama ve istihdam sağlama konusunda faydalı faaliyetleri yerine getirmektedir.

Belediyeden büfe yeri kiralama, her belediyenin fiyatlandırması ve o ilçede yere alan kişi sayısına göre farklılık göstermektedir. İstanbul gibi nüfus yoğunluğunun fazla olduğu kentlerde, belediyelerin sunmuş oldukları kira bedelleri, diğer az nüfusa sahip illere göre farklılık göstermektedir.

Ticari yatırım için araştırma yapan girişimciler bazı ortak yönleri bulunmaktadır. Kazanç oranın yüksek, ticari büyüme de istikrar sağlanmasıdır. Karlı meslekler olarak gıda sektörünün içinde yer alan büfe açma faaliyetleri ülkelerde ve işsizlik konusunda avantajlar sağlamaktadır.

Para kazandıran işler, toplumdaki gençlerin ve devletlerin büyüme yönünde katkı sağlayan mesleklere olan ilgi ve teşviklerin yapılması devletlere ve toplumsal refah düzeyine avantajlar sağlamaktadır. Yatırım yapılacak ticari alan, sermayenin belirlenmesi, izinlerin ve gerekli evrakların bir araya getirilerek, kaliteli iş gücü ile büfe sektöründe olan yatırımcılar yüksek kazançlar elde etmektedir. Yatırım için yerin belirlenmesi, fizibilite çalışması yapılması yatırımcının kazanç oranına katkı sağlamaktadır.

Yorum Aboneliği
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Bu makale hakkında ne düşünüyorsun? Şimdi Paylaş.x