Seo

SEO karmaşık bir konu olabilir. Google’da “SEO” araması yaklaşık 500 milyon sonuç döndürür. Bu, bir ömür boyu herkesin okumayı umabileceğinden çok daha fazlası.

Bu makalede, SEO temellerini özetleyeceğiz. Bu, aramadaki görünürlüğünüzü artırmak ve daha üst sıralarda yer almak için kullanabileceğiniz basit işlem için ipuçları olacak.

Yeni başlayanlar beş basit SEO ipucu:

  • Araştırma ve Kullanım Alakalı Anahtar Kelimeler

Anahtar kelimeler başarılı SEO’nun temelidir. Potansiyel müşterileriniz bir arama motoru kullandıklarında ne ararlar? Çoğu küçük işletme için bu, ne yaptığınızın ve nerede yaptığınızın bir kombinasyonu olacaktır.

Birlikte iyi bir anahtar kelime seçimi yaptığımızdan emin olmak için burada kullanabileceğimiz bazı araçlar ve stratejiler vardır: Potansiyel anahtar kelimelerle beyin fırtınası yapın; Anahtar kelime araştırma aracını kullanın.

İpucu 1: Potansiyel müşterilerinizin sunduğunuz ürün ve hizmetleri ararken kullandıkları anahtar kelimeleri belirleyin ve önceliklerini belirleyin.

  • Sayfa Başlıkları ve Meta Açıklamaları Optimize Edin

Anahtar kelime listenizi aldıktan sonra sayfa başlığınızı optimize etmek istersiniz. Bunun, sayfada gösterilenlerin değil, sahnelerin HTML öğesinin arkasında olduğunu unutmayın. Bu genellikle web sitenizin kontrol panelinde (CMS) veya SEO eklentinizde düzenleme yapın.

Burada yapmaya çalıştığımız şey, anahtar kelimelerimizi sayfanın başlığına doğal bir şekilde sokmaktır. Sayfa başlıklarının arama sonuçlarında gösterilenler olduğunu hatırlamamız gerekir, bu nedenle sayfanın ne hakkında olduğunu açıkça belirtmeyi ve bir kullanıcıyı girişimizi tıklamaya ikna etmeyi amaçlıyoruz.

İpucu 2: Anahtar kelimelerinizi içeren açıklayıcı başlıklar ve meta açıklamalar yazın ve organik trafiğinizi ve sıralamanızı iyileştirmek için anahtar pazarlama mesajlarınızda örgü yapın.

  • Sayfa İçeriğini Optimize Edin

Sayfa başlıklarımız ve meta açıklamalarımız optimize edildiğinde, sayfa içeriğimizi de optimize etmek gerekmektedir. Anahtar kelime araştırmamız, bize arkalarında aynı niyetleri olan alakalı terimlerin bir listesini sağlamalı.

İlk olarak, sayfadaki başlığı ve alt başlıkları göz önünde bulundurun. Bunlar, doğal olarak anahtar kelimelerinizi içerecek şekilde optimize edilebilir.

İpucu 3: Daha geniş bir arama terimi aralığının görünürlüğünü artırmak için başlıklarınızı, içeriğinizi ve resimlerinizi optimize edin.

  • İşletmenizi Web Üzerinden Optimize Edin

Web siteniz SEO çabalarınızın merkezinde yer alır, ancak bu, işletmenizin listelendiği tek yer değildir. Arama motorları, bu bilgileri işletmenizle ilgili bilgilerle birlikte, güven oluşturmanıza ve ne yaptığınızı ve nerede yaptığınızı anlamanıza yardımcı olmak için kullanır.

İpucu 4: İşletme girişlerini ve sosyal medya profillerini yaptığınız şeyle ve nerede yaptığınızla güncelleyin.

  • İlgili Bağlantılar Oluşturun

Bağlantı oluşturma, rekabetçi anahtar kelimelerin görünürlüğünü artırmak için önemli öğedir. Ancak, bağlantı kurma kötü bir üne sahiptir – ve genellikle haklı olarak. Bağlantılar arama motorunuzun görünürlüğüne yardımcı olabilir ve zarar verebilir.

İpucu 5: Web sitenize ve içeriğinize alakalı ve kaliteli bağlantılar oluşturun.

Kapalı