Herkesin hayali pasif gelir sahibi olabilmek değil mi? Bunlardan birisi de amazon dropshipping yapmak olduğu aşikar. Evden para kazanma yolları hakkında çeşitli araştırmalar yapan sizlere bu bilgi dolu makaleyi hazırladım. Çeşitli araştırmalar sonucunda amazon dropshipping nedir konusunu net bir anlatım dili ile aktarmaya çalıştım.
Eğer makale hakkında düşünceleriniz yada Amazondan para kazanma ile ilgili bire bir deneyimlerinizi yorum alanına yazarsanız, emin olun sizden sonra gelecek olan kişilerde farklı bilgilere kavuşmuş olacaktır.
Amazon Dropshipping Nedir?
Amazon Dropshipping, dünyanın her bir yanından online alışveriş yapan müşteriler için satıcıların, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda sınırsızca ürün satabilmelerini sağlayan popüler bir konsepttir.
Adından da anlaşılacağı gibi, Amazon dropshipping, Amazon’da ürünleri listelediğiniz ve sattığınız, aslında envantere birinci elden sahip olmadan veya müşterilere ürün teslim etmeniz gerekmeden yapılan bir iş modelidir.
Bir nevi herhangi bir yatırım yapmanıza ya da hisse senedi sahibi olmanıza gerek kalmadan bir işletme yürümenizi sağlar. Bunun yerine, söz konusu ürünün tedarikinden, envanterin korunmasından ve alıcılara zamanında gönderilmesinden sorumlu olacak üçüncü taraf bir tüccar, genellikle bir toptancı vardır.
Ana işiniz Amazon’da aracılık yapmak ve ürünlerinize trafik çekmek ve siparişleri tedarikçinize iletmektir. Ek olarak, tedarikçi ile sık sık iletişim kurmanız ve siparişlerin zamanında teslim edildiğinden ve diğer her şeyin sorunsuz bir şekilde çalıştığından emin olmanız gerekir.
Amazon Dropshipping Nasıl Yapılır?
Amazon tarafından yerine getirilen programı ile Amazon dropshipping yapabilirsiniz. Bu programda, ürünlerinizi envanteri taşıdıkları ve doğrudan müşterilerinize gönderdikleri Amazon’a gönderiyorsunuz. Bu programın yararı, Amazon’un piyasadaki en hızlı nakliye sürelerinden bazılarına sahip olması, böylece müşterilerinizin ürünlerini daha erken almasıdır.
Amazon dropshipping nasıl yapılır sorunuza bu makalemde tüm detayları ile yanıt vermeye çalıştım. Eğer sizde amazon para kazanma hakkında düşüncelerinizi yorum alanında belirtmek isterseniz, sizden sonra deneyim tecrübe kazanmak isteyen ziyaretçilere bilgi verebilirsiniz.
Amazon Dropshipping’de Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Amazon platformunda ‘buybox’ olarak geçen bir satın alma kutusu kavramı bulunmaktadır. Satışların büyük çoğunluğu bu buybox’lardan gelir. Bir dropshipper olmanın önemli gerekliliklerinden biri buybox’ınızı en üst seviyeye getirmektir.
Bunun için de belli şartlar bulunmaktadır. İlk olarak, yüksek bir satıcı puanına sahip olmanız gerekir. Çoğu yüksek buybox puanlı dropshipper, %95 üzerinde derecelendirmeye sahiptir. Bu da hem satış çoğunluğunun hem de müşteri ilişkisinin önemli olduğunu gösterir.
İkincisi, ürünleri hızlı bir şekilde, ideal olarak 14 gün içinde göndermeniz gerekir. Amazon hızlı kargolama ve güvenilir bir platform olmasıyla bilinir dolayısıyla yüksek bir buybox notuna erişmek için müşterinin en hızlı şekilde ürününe sahip olması gerekir.
Üçüncüsü, maliyetiniz (gönderim ve ürün maliyeti toplamı) sunulan diğer tekliflerin çoğundan daha düşük olmalıdır. Bu tercih edilme şansını artıracaktır. üşük bir geri ödeme oranı, hızlı müşteri yanıt süresi ve yüksek geri bildirim puanı olması da buybox kazanılmasında yardımcı olur.
Amazon Dropshipping Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
Dropshipping tedarikçileri, ürün taşıma ve depolamayı kolaylaştırmanın yanı sıra paketleme, envanter ve sevkiyatlar için de masrafları üstlenir. Bu, geleneksel dağıtım kanallarıyla ilişkili zaman ve maliyetlerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.
Şirketin alışveriş platformuna her ay 2 milyondan fazla ziyaretçi geldiğinden, Amazon satış yapmak için geniş bir kitle sunuyor. Ayrıca, perakendeci, ürün satmak için teknolojisini ve pazar yerini kullanan ve yerine getirmenin üçüncü bir tarafça ele alınmasını sağlayan satıcılarla problem yaşamaz. Özet olarak Dropshipping’de satıcıların için çevrimiçi şekilde para kazanması ve birikim yapması da mümkündür.
Dropshipping’in avantajlarından biri düşük başlangıç değeridir. Herhangi bir nakliye veya depolama için ödeme yapmadığınız için, başlamak için ihtiyacınız olan para sıfıra yakındır. Tek yapmanız gereken ayda 39,99 dolara mal olan bir Amazon satıcı hesabı.
Bu, öğeleri önceden satın almanız gereken geleneksel bir e-ticaret işine kıyasla yüksek bir meblağ değildir. Diğer bir avantaj ise uğraştığınız nişi değiştirebilmeniz ve çok çeşitli alanlarda satış yapabilmenizdir. İyi bir tedarikçi ve doğru ürünle, kaç niş ve kategoriyi kapsayabileceğiniz konusunda bir sınır yoktur.
Amazon’da bir mağaza açmak sizin açınızdan çok az çaba gerektirir. Barındırma, alan adı kaydı ve web sitesi tasarımını yönetmeniz gereken bir e-ticaret web sitesi oluşturmaya kıyasla, tek yapmanız gereken bir Amazon satıcı hesabı oluşturmaktır. Dahası, her şey şirketin ileri teknoloji sunucularında barındırıldığı için ürün metinlerinizi ve resimlerinizi barındırmak için ödeme yapmanız gerekmez.
Diğer iş caddeleri gibi, Amazon dropshipping’ın da bazı dezavantajları vardır. Bunlardan ilki 300 milyondan fazla kişinin yaşadığı Amerika’daki rekabet ortamıdır. Ancak rekabette öne çıkmanın yolları bulunmaktadır. Bunlardan biri satışlara ağırlık vererek buybox kazanmak veya ziyaretçi çekmek için SEO yapmaktır. SEO, WordPress ve Shopify gibi Amazon, bir mağazanın arama motorları için optimize edilmesine izin verir.
Ürün başlığı optimize edilmesi gereken en önemli noktadır. Açıklayıcı bir ürün başlığı oluşturduğunuzdan ve renk, model numarası, boyutlar, marka adı vb. gibi bilgilerin eklendiğinden emin olunması gerekir. Ayrıca, arama motorları için bulunabilir olmalarını sağlamak amacıyla girişlerin içerik alanına alakalı anahtar kelimeler eklenir.
Doğru bir şekilde yapıldığında SEO, Amazon mağazanıza tonlarca ziyaretçi getirebilir. Amazon dropshipping ayrıca ürün ambalajını özelleştirme fırsatını da ortadan kaldırır. Ürünler doğrudan tedarikçinin deposundan müşteriye çıktığından, satıcının kutuya özel promosyonlar veya malzemeler yerleştirme şansı yoktur. Bu dezavantaj, çevrimdışı marka bilinci oluşturma fikrine gölge düşürebilir.
Amazon Dropshipping Nasıl Başlanır?
Amazon dropshipping‘in ilk ve en önemli gereksinimi güvenilir bir tedarikçi bulmaktır. Amazon’un politikası, başka bir perakendeciden ürün satın almanız gerekmediğini ve bu perakendecinin doğrudan müşteriye göndermesini gerektirdiğini söylediğinden, birlikte çalışılan ya da çalışılacak herhangi bir tedarikçi ile bir ilişki kurulmalıdır.
İkinci önemli adım, ürünler tedarikçiden geldiğinde satıcı adına gönderecek kargo şirketleri gibi bir üçüncü taraf yerine getirme merkezi bulmaktır. Sürecin son adımı ürünleriniz için bir giriş oluşturmaktır.
Şirketin kataloğunda zaten mevcut olan öğeler için, ürünün web sayfasını açıp “Amazon’da Sat” ı seçerek bir giriş geliştirebilirsiniz. Web sitesinde listelenmeyen ürünler için Amazon satıcı hesabınıza gidin ve yeni bir giriş yapmak için “Ürün Ekle” seçeneğini kullanın. Amazon dropshipping nasıl yapılır gibi araştırmacı ruhlu kişiler online platformalar da araştırma yaparken bende bu soruya tam karşılık olarak şekilde bu paragrafı sizin için hazırladım.
Amazon Dropshipping Nasıl Para Kazanılır?
Satış için gerekli hazırlıkları ve ürünler hazırlandıktan sonra, bir Amazon hesabı oluşturulur ve satılmak istenen ürünler ekledir. İlgilenen müşteriler satıcı ile iletişime geçer ve kargolama için gerekli bilgileri Amazon sitesi ile paylaşarak alışverişi sağlar. Bu şekilde temel para kazanma yolunda adımlar atılmaya başlanır.
Amazon Dropshipping Ne Kadar Para Kazandırır?
Ayda 100.000 dolar satış yapan bir mağaza, nakit olarak ayda yaklaşık 15 bin dolar kâr elde edebilir. %10-20 arasında marjlar biraz düşük olsa da, ek gelir elde etmek veya az sermaye ile başlamak isteyen biri için özellikle iyi olabilir. Amazon dropshipping ne kadar kazandırır sorusuna kimse net bir cevap veremez. Onun için kazançlarınız emeğiniz ile doğru orantılıdır.
Amazon Dropshipping Satış Arttırma Yolları Nelerdir?
En etkili başarı ve satış stratejisi il satıştan itibaren müşterilerle iletişimin iyi tutulmasıdır. Amazon ürün incelemelerinin, satıcıların güvenilirliğini ve sattıkları ürünlerin cazibesini artırdığı bilinmektedir. İyi haber şu ki, müşterilerin yorum bırakmasını sağlamak basittir.
Tek yapmanız gereken, ürünlerinizi satın alan tüketicilere e-posta göndermektir. Birisi olumsuz bir inceleme yaparsa, sorunun temel nedenini keşfetmeye çalışmak, özür dilemek ve gerekirse bir alternatif sunmak yarar sağlayacaktır.