Seo
Popüler

Rakip Analizi Nasıl Yapılır

Piyasada var olan ya da yeni var olmaya çalışan her marka, işletme, hizmet ve şirket için rakipler en önemli faktörlerdir. İçerisinde bulunulan pazara ve satışlara yön veren rakipler, küçük büyük fark etmeksizin mutlaka dikkate alınmalıdır. Yapılan bütün girişimler incelenmelidir. Seo yapmaya başlamadan önce mutlaka kontrol edilmelidir.

Öyleyse rakip kimdir? Rakip analizi nasıl yapılır? detaylı olarak inceleyelim.

Rakip Kimdir

Rakip, firmanız ile aynı ürünü satan ya da aynı hizmeti veren kurum, kuruluş ve kişilerdir. Rakipleriniz birden fazla olabilirken her rakip aynı önemi taşımamaktadır. firmanızdan daha büyük kuruluşlar rakip olabileceği gibi daha küçük kuruluşlarda rakip olarak önem taşır.

Aynı zamanda bazı rakipleriniz rekabet isterken bazı rakipler pazar içerisinde rekabete girmeden sadece kendi kazancı ile de ilgilenebilir.

Rakip Nasıl Analiz Edilir

Öncelikle analiz yaparken karşı firmanın ürün çeşitliliğini ele almak gerekir. Bu bir hizmette olabilir. Sizin ile aynı olan ürünlerini, sizden farklı olarak piyasada bulunan ürünlerini belirlemeniz gerekir.

Daha sonra ürünlerin tercih edilirliği kontrol edilmelidir. Sizin ürünlerinize oranla daha çok tercih ediliyorsa beğenilme nedeni araştırılmalı ve kendi ürününüz ile bu özellikleri kıyaslamalısınız.

Bir rakibin pazar da söz sahipliği de çok önemlidir. Eğer rakibiniz pazara yön veren bir işletme ise bunu nasıl yaptığı, belirleyici olmasındaki en önemli olumlu etkenler araştırılmalıdır.

Rakip analizi nasıl yapılır
Rakip analizi nasıl yapılır

Rakip Firmanın Müşteri İlişkileri

Analiz edilmesi gereken en önemli maddelerden biri de müşteri ilişkileridir. Rakip firmanın bizden bir adım önde olmasını sağlayan ilişki yöntemi nedir? Müşteri ilişkileri sıcak tutulmak için neler yapılıyor?

Çalışanların müşteri ile iletişimi nasıl gibi soruların cevapları bulunmalıdır. Ayrıca müşterilerinde sizin ve rakip firma hakkında yorumları nelerdir karşılaştırılma yapılarak yine analiz sonucu elde edilebilir.

Rakip Firmanın İletişim Çalışmaları

Bir başka analiz konu başlığı ise iletişim çalışmalarıdır. Bu konu reklamlar, sosyal medya, logo, ambalaj gibi birçok iletişim mecrasını kapsamaktadır.

Eğer rakibiniz sizden bir adım önde ise kendini daha fazla duyuruyor ve bilinirliğini arttırıyor olabilir. Bu yüzden rakibin reklam çalışmaları ve paylaşımları dikkatle ele alınmalı hedef kitlenin geri bildirimi de incelenmelidir.

Emre DAL

2008 yılında ilk web sitemi açtım. 200+ projede yer alarak, web tasarım, wordpress ve seo alanında her gün güncel bilgiler ile kendimi geliştirmeye devam ediyorum. Kripto paralara ise ayrı bir merakım var. Web sitemin amacı; farklı kategorilerde araştırmacılara güncel ve trend bilgileri sunmak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapalı