Network Marketing

Yeni Başlayanlara Doğru Kopyalama Yapabilmek Network Marketing

Yeni Başlayanlara Doğru Kopyalama Yapabilmek

  • 74

Bu günkü yazıda Network Marketing işi yapan insanların hemen hemen %99’unun yanlış bildiği veya hiç bilmediği, bazen liderlerin bile bilmediği ve esasında sizi Network Marketing efsanelerinin arasına koyacak, işinizi bağımsız hale getirecek bir beceriden bahsedeceğim. Üstelik bu harika bilgi, bu eğitimde bahsedeceğim bilgiler bu endüstride organizasyonları 1 Milyonu aşan efsanevi liderlerin bilgi ve tecrübelerinden çıkan sonuçlardır.

Hazırlıklı olun! Artık Başlayalım!!!!

Network Marketing işi yalnızca sizin eforunuzla büyüyen bir iş değildir. Network Marketing‘de başarının sırrı basittir o da kopyalamadır ve Network Marketing‘de iyi veya berbat her şey kopyalanır. Doğru kopyalamanın meydana gelmediği bir organizasyon kişisel bir iş haline gelir. Bir çok kez siz çalışırsınız, ekibinizdeki kimse sizin yaptığınızı yapamaz, uygulayamaz.

Şöyle düşünün normal bir koşulda, her biri katıldığı ilk hafta itibari ile yalnızca 2 kişi ile tanışıp işinden bahsetse, bir şey yapmasa 1 senenin sonunda organizasyonunuz ne kadar büyük olurdu? Şunu söyleyeyim dünyadaki her kez sizin işinizde olurdu.

İşte Network Marketing‘de kopyalama bu kadar mühim ve kuvvetli bir şeydir. Ancak sizce hangi sebeple olursa olsun ekibinizdeki distribütörler işlerini büyütmek için 2 kişi ile bile anlaşamıyorsa, Nedeni sizin yaptığınızı kopyalayamıyorlar. Bununda nedeni ise ortada basitlik ve anlaşılabilirlik yok.

İnsanlar ne yapacağını, nasıl bir yol haritası izleyeceklerini bilmiyorlar, belli bir yol haritaları, belli ve net olarak bir sistem yok. Siz belki çok beceriklisiniz ayda 20 kişiye işi anlatıyor 10 müşteri elde ediyorsunuz ancak o 20 kişi sizin benzeri olamıyorsa ki bu olası değil kafanızı duvarlara vurursunuz ve hayatınız süresince bir çok kez didinir durursunuz. Bütün yükü siz üstlenirsiniz. Pasif gelir değil etkin gelir elde edersiniz. Nedeni ise unutmayın Network Marketing‘in hakikati kendinizden bağımsız işleyen, üreten bir ölçüt oluşturabilmenizdir.

Network Marketing‘de kopyalama böylesine mühim bir olaydır. Ancak bilmeniz gereken şey kopyalama sizle başlar.Siz ne yapıyorsanız insanlarda onu yapacaklardır.

Siz harika sunumlar yapıp, egonuzu tatmin ediyorsanız  “bu iş işte böyle yapılır” diyorsanız bu sizi aldatır insanlar der ki “ben bu kadar iyi değilim, ben böyle yapamam”. Bu sebeple ya korkarlar işinize katılmazlar veya eğer ekibinizdelerse de her sunumlarında sizi çağırırlar, sunumcu başı olursunuz. Çoğunuz sanırım ekibinizdeki kişilerin sunumunu yapıyorsunuz ve de bundan bıkmışsınızdır. Suç sizde insanlara “evet ben bunu yapabilirim” dedirtemediniz. Egonuza kapıldınız ve harika sunum yapmaya devam ettiniz, işleri karıştırmaya, etkileyici olmaya başladınız.

Benzer şey kapanış kısmı içerisinde olabilme ihtimali yüksek insanlara defalarca kez sürekli konuştunuz, ikna etmeye çalıştınız, kalifiye edici değil kaydedici mentalitesiyle yaklaştınız, basit ciddiyet ölçen sualler sormayı unuttunuz ve insanlar şöyle konuştu “ben bunu yapamam, çok zor”.

İşte daima burada kaybediyorsunuz. İnsanlar daima “ben bunu yapamam” diyor ve inançları kayboluyor ve bu daha o kişi başlarken oluyor. Yepyeni kişiler başlarken kopyalama yanlış başlıyor ve hiç harekete geçmiyorlar, doğal olarak korkuyorlar.

Şimdi yepyeni insanları ne türlü başlatmalısınız, çalışmaları için neler yapmalısınız maddeler halinde açıklayalım:

1. Yeni distribütörün hedeflerini, beklentilerini, bu işten ne istediklerini belirleyin. Her kes sizin dilediğiniz şeyleri istemeyecektir. Herkesi milyoner, lider, süper star olmaları için itmeyin, onları kaybedersiniz. Liderler zaman içerisinde ortaya çıkar.. Ancak sizin amacınız herkese istekleri neyse o doğrultuda yardımcı olmaktır, ittirmek değil. İnsanlar kendilerine ne türlü davranılmasını istiyorlarsa öyle davranın. Her Biri farklıdır.

2. Hazırlanan en büyük ama en büyük yanlış insanları başladıklarından daha sonra eğitim vadisine yollamaktır. İnsanlara “hadi git sen şu eğitim videosunu izle, hadi git eğitim sitesine gir ve 2 gün eğitimlerini al vs.”demeyin. Bu o kişiyi kaybettiğiniz anlamına gelir. Nedeni İse insanlar başladıkları andan itibaren netice görmek istiyorlar ve siz onları bir anda sizin benzeri olmanız için çalışıyor, bütün bilgileri öğrensinler istiyorsunuz bu sebeple işler ters gidiyor ve insanlar 2 gün, bir hafta netice göremedikleri için bırakma noktasına geliyorlar, inançları bitiyor. Öğrenme adım adım yavaş yavaş ilerler ve yaparak edinilir bunu unutmayın, siz bisiklete binmeyi öğrenirken ne kadar video izleseniz de kitap okusanız da önce bindiğiniz zaman düşersiniz. Eğitimde gördüklerinizin, okuduklarınızın hiç biri aklınızın ucundan geçmez. Bu sebeple insanları eğitim vadisine göndermek yerine onları harekete geçirin. Bir an önce listelerini yaptırıp çok çok basit bir şekilde davet etmeyi gösterin ve bir an önce davetlerini aldırın. Eğitim verecekseniz de bu işin loto mentalitesiyle hareket edilmemesi, önemli ve uzun vadeli düşünülmesiyle, herkesin onlara evet demeyeceğiyle bu işin önemli, istekli insanlarla yapılması gerektiğiyle alakalı mental konularda onları bilgilendirin. Aşırılıklara hiç bir süre kaçmayın. Unutmayın öğrenme hareketle olur ve akılda kalan bir şeyler basit, anlaşılır var olan şeylerdir.

3. İnsanlara bir geçiş kapısı gözüyle bakın. 1. kuralda bahsedildiği her bir kişi lider olmayacak. Kimisi ayda 500 dolar kimisi 5000 dolar elde etmek için geliyor bu sebeple sizin amacınız bu insanların çevresinden potansiyel liderlere, işinizi sizden devralacak, iletisi aktaracak lider kişilere ulaşmaktır.

4. Yeni başlayan şahıslarla iletişimi kaybetmeyin. İnsanlar bu işe başladıklarında heyecanlılar ancak bir öylesine de korku içindeler. Çevrelerine mahçup olmak istemiyorlar. Bu sebeple yanlarında olmasanız bile telefonla bir çok kez destek içerisinde olun. Yalnız arkadaşları, onlara yardımcı olacak profesyonel kişi olarak onlarla kontakt kurun, onlara neler yapmaları konusunda yardımcı olun ancak hiçbir zaman ve hiçbir zaman patronluk taslayan, onların çalışmalarından cebinize girecek şeyleri düşünen kimse olmayın. Bir Çok Kez “şunu yaptın mı””hadi yapsana” “hadi hadi” benzeri zoraki tavırlar insanlar aracılığı ile güzel karşılanmaz. İnsanlara güzel görülü, yardım edici tavırla yaklaşın. Her zaman istekli, önemli, hak eden insanlara yardımcı olun. Zamanınızı çalacak, çok kez şikayet eden, sorumluluklarını yerine getirmeyen, isteksiz, ihtiyacı var olan kişilere vakit harcamayın.

5. Yeni başlayanları takımınızın, kültürünüzün bir parçası yapın. Başarı dairesinin içerisinde kalanlar başarılı olur, liderleşir, büyür, bizzat kendilerini zorlar, ilham alır ancak bu kültürden kopanlar zamanla soğumakta ve kopmaktadır bunu unutmayın. Bu sebeple zaman zaman ekibinizle bir araya gelin, organizasyon yapın, facebook grubu kurun ve ekibinizi orada birlikte tutun, kontakt halinde tutun. Her şeyden haberdar olmalarını sağlayın.

6. Yaptığınız, öğrettiğiniz her şey, davet, sunum, kapanış vs. 7 yaşındaki biriyle 70 yaşındaki birinin bile yapabileceği şekilde olsun. Hiçbir Zaman olayları karışık tutmayın. İnsanlar “bu çok karışık, ben senin yaptığın benzeri yapamam vs.”diyorlarsa bittiğiniz anlamına gelir. O kişi işinize dahil olsa da bütün her şeyi sizin yapmanızı bekleyen, kafası karışmış bir kişi olarak girer, zaten ekibinizdeyse de tamamen her şeyi sizin yapmanızı bekler.

7. Ekibinizin ne yapmasını istiyorsanız daha önce siz yapın. Liderlikle, yöneticiliği ayırt edin. Yönetici benzeri insanlara çok kez emir veren kişiler bu işte çok uzun vadeli başarılı olamazlar bunu unutmayın. İşinizi inşa edecek olan kişi sizden başkası değil. Hiçbir Zaman birisinin ortaya çıkıp harika işler yapacağını ummayın. Liderleri yetiştirecek, içlerindeki potansiyeli ortaya çıkaracak var olan kişi sizsiniz. Bu sebeple düzenli disiplinli bir şekilde daha önce siz çalışın. Unutmayın her şey kopyalanır. Lider olup çalışmanız da çalışmamanız da kopyalanacaktır.

8. Her zaman araç ve materyallerden yararlanın. Sunumları power point yerine videodan yapın. Şirketinize ait sunum videosu varsa yalnızca oynata basın ve susun. En iyi sunum en anlaşılır ve en ufak olandır. Bu sebeple sunumlar 30 veya 40 dakikayı aşmasın. İnsanları sıkmasın. Altın kuralı unutmayın: “Ne kadar çok konuşursan öylesine satıcıya dönüşür ve öylesine az kazanırsın.”Liderler çok iyi konuşanlardan çok harika bir dinleyicidirler. Eğitimlerinizi de materyal haline getirin. Ne Türlü davet edileceğini, kapanış gerçekleştirileceğini insanlar bir çok kez sizlere sormak yerine oluşturduğunuz eğitime bakarak, okuyarak öğrensinler ki kopyalama olsun.

9. Zamanı geldiğinde yerinizi, liderliğinizi başkalarına devretmeyi bilin. Bir Çok Kez mühim kişi olmak yerine başkalarına mühim kişi olma görevini yeri geldiğinde bırakın. İnsanlara liderliği, mühim biri olmayı tecrübe ettirin. Yanlış yapmalarından korkmayın. Her Biri yanlış yaparak öğrenir.

10. İstedikleri başarılara ulaşanları kutlayın. Birisi ayda 250 dolar elde etmek istedi ve ona ulaştı mı, kutlayın! Birisi ayda 5000 dolar elde etmek istedi ve ulaştı mı, kutlayın! İnsanlar önemli olduklarının hissettirilmesini severler. Bir kere o tadı alan tanınırlığını, önemini arttırmak için çalışmaya sürdürür.

İşte basit, bilmeniz gerekli olan ana maddeler bunlardır. Bu maddeleri, felsefeleri uygularsanız kopyalamanın hakikat gücüne ulaşabilir ve sizden bağımsız yürüyen bir iş inşa edebilirsiniz.

+1500 Blog Abonesi Arasına Katılın.Yazılar Haftalık Mail Adresinize Gelsin?


Benzer Yazılar

Network Marketing Motivasyon Network Marketing
Network Marketing işi nedir Network Marketing
Network Marketing Hakkında Network Marketing
Kararsızlık Network Marketing
Network Marketingde Liderlik Network Marketing
Network Marketing Nedir? Network Marketing
Limit Siz’siniz Network Marketing
Geleceğini Kontrol Et Network Marketing
Satışlarda Rekor Kırılacak Network Marketing

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?