Network Marketing

Network marketing kazancı helal midir? Network Marketing

Network marketing kazancı helal midir?

  • 59

Bir mal veya hizmetin üreticiden çıkıp; toptancı ve bayii, tanıtım ve reklam aşamalarına uğramadan, aracısız şekilde müşteriye ulaşmasını sağlayan modern ticaret sistemi network marketing, “sistemi benimseyip uygulamak isteyenler” ve “sistemi eleştirip etik bulmayanlar” olarak tanıyanlarını ikiye bölmüştür.

Network marketing, bir buluş değildir. Tamamen küreselleşmenin iletişim kanallarını açmasıyla, erişilebilirliğin imkanlarından ticari olarak faydalanma isteğiyle doğmuştur.

Network marketingin yeni ticaret sisteminin neresinde ve nasıl olduğunun, tüketici ve kullanıcının bu sistemden edindiği avantajların yanı sıra; ticaret etiğinin araştırma konusu olarak akıllara “network marketing kazancı helal midir” sorusunu da sıklıkla getiriyor.

Network marketing, hangi şartlarda etik değil?

Ancak Diyanet’ten network marketinge ilişkin alınan cevaplarda: “Mal pazarlama esasına dayanmakla birlikte, üyelerini piyasa fiyatı üstünde alıma zorlayan, yeni üye müşterilerin yatıracakları nakit para havuzundan pay alma esasına dayanan, mal pazarlama esasına dayanmayıp sadece yeni üyeler kaydetmek suretiyle kazanç elde eden” ibareleri, hile yaparak müşterisini kandıran network marketing kuruluşlarını kapsamaktadır. Sonuçta insanlara istihdam ve kariyer fırsatı doğuran, tüketiciye piyasa şartlarının altında kaliteli ürün ulaştıran network marketingi değil, etik ve ahlakdışı yanlış uygulamalar yapanları sorumlu tutmak gerek. Etik ve ahlakdışı yaklaşımlar, dolandırıcılık; sadece network marketingin çalışma alanında değil, tüm ticari alanlarda yaşanabilecek sorunlardır. Sonuç olarak network marketingi çok doğru olarak anlamak ve uygulamak gerekmektedir.

Üretici ve tüketicinin kalitesi için sisteme standart getirmek şart…

Halbuki işin uzmanları ve performansıyla network marketing liderlik sanatı ortaya koyan insanlar, böyle bir iş fırsatını ahlaka aykırı olup olmadığını sorgulamak yerine, hilekar ve fırsatçılara yaptırım uygulayan kanunlar geliştirip network marketing sistemine standart getirilmesi gerektiği görüşünü ortaya koyuyor. Böylelikle bu yeni ticari sistem gelişecek ve daha büyük iş fırsatları yaratacak. İstihdam arttıkça tüketim kültürü de değişecek. Üretici, tüketici ile daha güvenli şartlarda ve yüksek kalitede buluşacak.

Network marketinge başlayanların ilk adımı: uzun bir müşteri listesi

Network marketingden kazanç sağlamak isteyenlerin, yolun en başındayken yapması gereken şeylerden biri: network marketing liste hazırlama yöntemi ile ilk müşterileri belirlemek… Bu listenin başında genellikle aile bireyleri oluyor. Sonrasında yakın çevre ve arkadaşlar da network marketing listesine müdahil oluyor. Ancak liste hazırlanırken de dikkat edilmesi gereken hususlar var. Kişinin tanıdığı herkesin kontak bilgilerine yer vereceği bu listede yer alanlar için “olur” ya da “olmaz” gibi peşin hükümlerde bulunulmamalıdır. Listede yer alan kişiler “aile, okul arkadaşları, iş arkadaşları, çocukluk arkadaşları” şeklinde sınıflandırılmalıdır.

Network marketingde liderliğe giden yol

Network marketing ile kazanmak isteyenler işin içine atılıp bir network marketing satış sorumlusu olduktan liderliğe oynamanın yollarını arıyor. Bu süreçte onlar için network marketing liderlik eğitimi serüveni başlıyor. Devreye network marketing lider firma sahiplerinin özyaşam öyküleri, başarı hikayeleri ve “biz nasıl başardık” anlatıları giriyor.

“Liderleri ancak liderler yetiştirir”

Pekiyi, “network marketing liderleri nasıl ortaya çıkar” dersiniz? Hiç kimse tesadüfen lider olmuyor, olsa da başarı elde edemiyor. Network marketing sisteminde anahtar kelime “ekip”tir. Çünkü kazancı elde eden de ekiptir. Ekibin performansına göre liderler belirlenmektedir. Network marketing sisteminde belirlenen liderler, ancak vasıf ve tecrübe sahibi liderlerce yetiştirilebilir. Network marketing sisteminde, diğerlerinden sıyrılarak lider olanlar; “liderlik eğitimi verecek kişinin önce kendisini yetiştirmesi ve geliştirmesi” üzerinde yoğunlaşmıştır.

Ya pazarlamacı olarak kalınır ya da lider olunur

Network marketingde liderlik üzerine çok fazla tartışılmasının tek bir sebebi mevcuttur. Çünkü network marketingde kişi, ya pazarlamacı olarak kalır ya da lider olur. Bu sebeple kişi kendi yolunu seçmek zorundadır. Çünkü network marketingde iş, ekibi oluşturup kenara çekilmekle gelmiyor. Yine uzmanlara göre, ekibin devamlı motivasyonunun sağlanması ve ekibe vizyon kazandırılması satışın sürekliliği için hayati önem taşıyor.

Bir network marketing lideri hangi özellikleri taşımalı

Kendini geliştirmiş ve vizyon sahibi olmalı. Günceli takip edebilmeli, günceli yakalamalı. Ekip, lideri takip eder… Lider, ekipten ne bekliyorsa ilk önce kendisi başarmalı. İleri görüşlü olup uzun vadede plan yapabilir. Etkileyici ve ikna edici olmalı. Müşfik olmalı, ekibine güven vermeli. Hedefinden tavize vermemeli, istekleri net olmalı, doğrularıyla örnek olmalı.

Benzer Yazılar

Network Marketing Motivasyon Network Marketing
Network Marketing işi nedir Network Marketing
Network Marketing Hakkında Network Marketing
Kararsızlık Network Marketing
Network Marketingde Liderlik Network Marketing
Network Marketing Nedir? Network Marketing
Limit Siz’siniz Network Marketing
Geleceğini Kontrol Et Network Marketing
Satışlarda Rekor Kırılacak Network Marketing

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?