Network Marketing

Network Marketing Güvenilirliği İçin Üç Unsur Network Marketing

Network Marketing Güvenilirliği İçin Üç Unsur

  • 278

Ticari hayatta karşılaşılabilecek egoların çarpışması ve maddi kaygılar gibi çeşitli sorunlar her iş alanında bir güvensizlik oluşturabileceği gibi son yüzyılın en popüler iş alanlarından biri için de şu soruyu akıllara getiriyor: Network marketing güvenilir mi? Bu iş ağı, alışılmış ticari faaliyetlerdeki dengenin aksine insan ilişkilerine ve sosyal becerilere daha duyarlı olarak ilerlemektedir. Her bir distribütörün, kendi havuzuna yeni distribütörleri dahil ederek ilerlediği bu ticaret mantığında, insan ilişkilerinin en kuvvetli etmenlerinden biri olan “ikna” önemli bir unsur olmaktadır. 

İkna etme gereğinin işin içine girdiği durumlarda, güvenilirlik insanoğlu için doğrudan daha sorgulanır bir seviyeye çıkıyor. Bu doğrultuda internette küçük bir araştırma yaptığınızda network marketing iş ilanları başlığı altında bulduğunuz sonuçlarda ise “Ek gelir imkânı” ibaresi ile karşılaşabilirsiniz. Ek gelir durumunun belirtilmesinin nedeni ise insanlarda daha az beklenti, daha çok güven oluşturmaktır. İşte bu yeni ticari sistem güvenilir mi değil mi anlamak için bakılması gereken unsurlar:

Piyasadaki Pay: Network marketing bazlı çalışan bir firmanın güvenilirliğini sorgulamak için hem başlı başına bu iş ağının ticari sistemin içinde ne kadar büyük bir paya sahip olduğuna bakılmalı hem de böyle bir firma adına sadece bu sektördeki ayrı bir paydadaki orana bakılmalıdır. Bu oranlar incelendiğinde ise piyasada kaplanan alanın büyüklüğü, hem sistemin hem de o network marketing firmasının ekonomik bazdaki güvenilirliği açısından olumlu bir  destek niteliğinde olacaktır. 2016 yılının son yarısında da görüldüğü gibi ekonominin genel resminde, bu yeni ticari sistemin büyük bir payı bulunmaktadır. Söz konusu piyasa payında ise network marketing faydaları, geleneksel ticari bazda işleyen firmalara göre daha çoktur; çünkü sektörde yeni olmasına rağmen oldukça büyük bir pay edinen bu sistem, kendi içerisinde de tutarlı olarak ilerlemektedir.

Distribütör Sayısı: Söz konusu ticaret sistemi network marketing olunca, bu işin en önemli elemanlarından biri olan distribütörler, bu tarz ile çalışan firmaların güvenilirliği açısından oldukça önemlidir. Tavsiye mekanizması üzerinden gelişen bu sistemde yaptığın işi seversen, o işe güvenirsen bir başkasına daha önerirsin. Durum böyle olunca aktif olarak devam eden katılımcı sayısı network marketing firmalarının ve bu sistemin güvenilir olup olmadığını anlamak açısından sorgulanması gereken bir unsurdur. İster network marketing giriş ister network marketing geliştirme, bu işe hangi kademede başlanmak istenirse istensin, distibütör sayısı memnuniyet ve güvenilirlik ile doğru orantılıdır.

Sermayenin Menşei: Bu işin başlaması ve gelişmesinde etkili olan yatırımın, yabancı kaynaklı mı yerli kaynaklı mı olduğu sorgusu kesinlikle yapılmalıdır. Sıfırdan başlayıp kendi network marketing firmanızı kurmaktan yana değilseniz veya bir başka yatırımın parçası olup onun adına çalışmak istiyorsanız bu ticari sistem ile çalışan firmaların kökeni sizin için önemli olmalıdır. Söz konusu sistem network marketing olunca, sonu kötü biten birçok saadet zinciri örneği insanların kafasını karıştırmaktadır ama buradaki önemli noktalardan biri de yine yukarıda belirtildiği gibi sermayenin kökenidir. Yabancı menşeili bu tarz firmalarda daha çok karşılaşılan saadet zinciri betimlemesi, hem bu sisteme olan inancı hem de bu sistem adına olan girişimcilik ruhunu zedelemektedir. Yerli kökene dayanan network marketing firmalarında ise daha küçük çaplı bir başlangıç elde edilse bile ülkenin temel ticari ve ahlaki değerleri birinci sırada gözetildiği için yüksek güvenilirlik yakalamak mümkündür.

Maddi kaygıların ve bireysel beklentilerin en büyük zararlarının gözlemlendiği ticari hayatta, kişilerin kendi memnuniyetleri ve güvenleri doğrultusunda genişlettiği network marketing sistemi günah mı, caiz mi bilinmez ama dengeleri değiştirdiği kesin bir gerçektir. Bu sistem içerisinde var olmak ve bu sistemi sürdürebilmeyi sağlamak ancak güven unsuru bulunur ise mümkün olacaktır. Yukarıda belirtildiği gibi piyasadaki pay, distribütör sayısı ve sermayenin menşei bu tarz ile çalışan firmaların güvenilirliğini sorgulayabilmek açısından dikkat edilmesi gereken unsurlardır. 

Ancak bu firmaları sorgularken söz konusu distribütörlerin yoğunluğu ve istikrar derecesi yüksek ise  network marketing güzel sözler ve güvenilirlik üzerine kurulu bir ticari sistem olarak algılanabilir. Bu sistemin temel dayanağı olan üyeleri, üyelerinin yaptıkları işe ve sistemin kendisine olan inançları, her bir bireyin memnuniyeti açısından irdelenmelidir. 

Benzer Yazılar

Network Marketing Motivasyon Network Marketing
Network Marketing işi nedir Network Marketing
Network Marketing Hakkında Network Marketing
Kararsızlık Network Marketing
Network Marketingde Liderlik Network Marketing
Network Marketing Nedir? Network Marketing
Limit Siz’siniz Network Marketing
Geleceğini Kontrol Et Network Marketing
Satışlarda Rekor Kırılacak Network Marketing

Bu Yazı Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?